berichten

Hoe Connexxion zich opnieuw uitvindt

“Digitalisering heeft net zo’n fundamentele impact als de industriële revolutie,” stelt Bart Schmeink, ceo van Transdev Nederland, waaronder Connexxion valt, in het Financieele Dagblad van 26 juni jl. Om te overleven moet het roer om. Hoe? “Door technologie een integraal onderdeel te maken van de bedrijfsvoering.”

20 juli 2017

Tegen het laagste tarief dieselbussen van twaalf meter aanbieden, dat werkt niet meer in de wereld van het openbaar vervoer. Voor Bart Schmeink is één ding duidelijk als hij in 2014 aantreedt als ceo bij Connexxion/Transdev Nederland: wil het bedrijf op lange termijn overleven, dan moet er direct werk worden gemaakt van digitalisering.

“Op dat moment is het businessmodel in de ov-sector nog vooral gebaseerd op de ‘race to the bottom’. Ook hier,” bekent hij. “Maar in onderlinge concurrentie steeds lager tegen elkaar inschrijven, is geen houdbaar bedrijfsmodel. Het roer moet om.”

Lees meer.